Rozmiar ma znaczenie

Przypomnijcie sobie, czy kiedykolwiek mieliście taką sytuację, że nie mieliście absolutnie ochoty na jabłko, wydawało Wam się w danym momencie wręcz niewystarczająco smaczne, żeby je zjeść. Po czym zostaliście poczęstowani jabłkiem pokrojonym w ósemki i zajadaliście je z apetytem – wydawało się przepyszne. I co? Bywało tak, nie?

Przezorny zawsze ubezpieczony

Kto z Was ma w swoim domu zapasowe rolki papieru toaletowego? Albo trzyma zapasowe guziki od płaszczy i spodni? Na pewno znajdą się i tacy, co mają zapasowe części do samochodu czy roweru, dwa blendery na wszelki wypadek, kilka butelek ulubionego szamponu do włosów czy zapasową pościel na przyjazd gości. Lubimy mieć poczucie, że jesteśmy przygotowani na nieoczekiwane. A jak dobrze zaopatrzona jest Wasza kuchnia, spiżarnia czy lodówka na wypadek… głodu?  

Porcję poproszę.

Codziennie pięć porcji warzyw i owoców dziennie.  Dwie porcje ryby w tygodniu! A 2 porcje mleka lub innego nabiału dla wapnia? To jest właśnie zdrowa dieta! Porcja mięsa dziennie wystarczy… Ekhm… Przepraszam… A co to jest ta porcja…?

Jak przetrwać świąteczne obżarstwo

  Święta i dieta leżą na dwóch różnych półkulach. Niezależnie czy jest to dieta odchudzająca czy po prostu zdrowe, racjonalne odżywianie oraz niezależnie czy jest to Boże Narodzenie czy Wielki Piątek. Dlatego mam dla Was ostatnie wskazówki przed wkroczeniem na pole bitwy.

Mocz!

Dla wegetarian moczenie ma kluczowe znaczenie w diecie, ale i dla pozostałej części świata jest ono korzystne. Korzystne zdrowotnie i korzystne finansowo. Bo miło jest wykorzystać jak najwięcej z tego, co się do domu przyniosło i do garnka wrzuciło. Niestety czasami pokrzyżują nam szyki tak zwane substancje antyodżywcze. Są one czarnymi charakterami w świecie jedzenia. Na całe szczęście na pomoc przychodzą nam różne zabiegi kosmetyczna na naszych produktach. Ale…

Olej smażenie

Na czym smażyć? To temat nieustannie gorący. Zwłaszcza że smażymy bardzo dużo – smażenie jest szybkie, smaczne i zdecydowanie najmniej zdrowe ze wszystkich metod przyrządzania posiłków. Ale wiem, że z tego nie zrezygnujemy. Zamiast więc przekonywać Was (i siebie), żeby zarzucić smażenie, podpowiem jak uczynić go zdrowszym. Lub mniej nie zdrowym. Nieważne, przejdźmy do tematu.